2024-04-13

I lördags startade vi med ett styrelsemöte där vi bestämde att prioritera utbyggnad o tillbyggnad. Vi undersöker när sjösättning kan ske med kranbilen. Under arbetsdagen ställdes alla bord ut på plats i hamnen, vattnet slogs på samt städning av området, vi försökte placera ut lite stenar efter cykelvägen samt att gräva färdigt vid nya servicehuset, men det var alldeles för blött i marken ännu. Till stor del beror detta på allt vatten i sjön, vattennivån är högre än nånsin ca: 20cm från kajkant. Låset i ytterdörren till toaletterna fungerar ej, felsökning pågår och vi hoppas att få det klart under veckan

2024-03-19

Säsongen närmar sig snabbt och vi börjar med en arbetsdag den 13/4, anmäl er som vanligt på info@batvikenshamnforening.se. Vi öppnar upp klubbstugan, slår på vatten, placerar ut alla bord samt en riktig vårstädning. Ni som inte fått Er tagg ännu kan hämta under arbetsdagen.

2024-02-29

I lördags hade föreningen årsmöte, vi var ca 30st närvarande. Vi gick igenom det som skedde under 2023 och vad som ska göras under 2024, främst med utbyggnaderna.
Det blev en del nya ansikten invalda i styrelsen.
Väl mött i sommar

2024-01-30

Snart är det dags för en ny båtsäsong, vi börjar med ett årsmöte lördag 24 februari kl 15.00. Inbjudan skickas ut via epost

Nyhetsbrev Tidningen Båtliv  Tidningen Båtlivs nyhetsbrev v 4