2023-10-28

Idag var styrelsen i hamnen och stängde ner för vintern. Vattnet stängdes av, alla slangar plockades in, samt alla bord placerades på verandan vi klubbstugan. Vi kommer att stänga av låsen så det inte går att komma in i klubbstugan eller toaletten, bommarna kommer att fungera. Så nu får vi uthärda vintern och invänta nästa säsong.

2023-08-19

Idag lördag 19/8 var näst sista arbetsdagen för i år. Vi var ett 20-tal som hade kommit till hamnen för en intensiv arbetsdag. Det röjdes utefter cykelbanan runt bommarna, vid infarterna, gräset hade Morgan klippt igår fredag, men det var en del som klipptes idag mellan trailers och där det gick att komma åt. Vi hade minigrävaren på plats, och det grävdes ut där nya servicehuset kommer att stå, samt att vi grävde för 2 nya belysningsstolpar. Det snickrades en del på tillbygget vid klubbstugan.
Ett stort tack till alla som var med och gjorde ett fantastiskt bra jobb.

2023-06-11

Lördag 10/6 hade vi ännu en arbetsdag.

Vi var drygt 30st som hade kommit för att jobba, några nya medlemmar som hälsades välkomna i föreningen.

Några började med att samla ihop löst liggande skräp runt om hamnen som kördes till tippen. Vi hade hyrt in minigrävaren som Morgan körde. Morgan ordnade även en lastmaskin som Benke körde En stubbe bakom klubbstugan togs bort, maskinerna fyllde på med jord runt nybygget. Parkeringen fylldes ut med singel. Dom snyggade även till vid bommen på västra sidan, ett par stubbar togs bort. Infarten rensades från ogräs.

Träden fick en riktig omgång vatten. Flotten byggdes färdig och sjösattes, dock ingen motor ännu. Två medlemmar klädde in ybommen vid rampen med trallvirke tidigare i veckan.

Vi fick också klart med nya bommarna vid infarterna, så nu är taggsystemet igång både för bommarna, toan och klubbstugan. Alla har dock inte hämtat ut sina taggar, så vi kommer att skicka ut dessa via post.

Stort tack till alla som var med, en riktigt stark insats och en trevlig dag!

2023-05-24

Lördag 20/5 hade vi ännu en arbetsdag. Vi var ca 15st som hade kommit för att jobba, några nya medlemmar som hälsades välkomna i föreningen.

En del jobbade med att ta upp väggen mellan klubbstugan o nybygget, några åkte till tippen med det som skulle slängas, och åkte även till Sågen i Forsvik för att hämta impregnerat virke som vi köpt in, Vi hämtade även reglar på bygghandeln till flotten som det börjades att bygga på, stommen blev klar, så nästa arbetsdag som är 10/6, kan vi kanske bli klara med flotten. Vi fikade o åt korv. Stort tack till alla som var på plats.

2023-05-06

Andra arbetsdagen för säsongen gick av stapeln med ca 20 deltagare. Det snickrades i nya tillbygget, samt revs lite i klubbstugan. Containern städades och en massa skräp slängdes. Det fylldes på med grus runt om tillbyggnaden. Släpkärran lastades med skräp till tippen. Morgan hade med sig Åkklipparen, gräsklipparen, röjsåg, alla nyservade inför säsongen. Det gjordes en konstruktionsritning på nya flotten som ska byggas. Vi åt korv o fikade som vanligt. Stort tack till alla som var med o jobbade.

2023-04-30

I går lördag 29/4 kom Albin med kranbilen vid 9-tiden och började rigga för sjösättning, det var 13 båtar anmälda till sjösättning, 12 st blev sjösatta. Samtidigt så sjösattes en del med hjälp av Lizzy direkt i rampen, samt några som sjösatte själva. Vi var klara vid 1-tiden med kranen, vädret växlade mellan sol o hagel, men vi hade trevligt ändå, som vanligt fanns det korv o kaffe till alla som ville ha.

2023-02-26

I lördags 25/2 hade föreningen årsmöte i Skomakarn’s lokaler, vi var ca: 25st som deltog. Det togs en del beslut, ett var att höja samtliga avgifter med 100.-, på grund av elkostnader samt att avgifterna till Båtförbundet och Svenska Båtunionen har ökat. I övrigt beslutades att vi fortsätter med utbyggnaderna som planerat. Vi kommer även att anlita någon för städning av Klubbstuga/toaletter under högsäsong (juni-aug).

2023-02-17

Vi börjar säsongen med ett årsmöte. Detta sker den 25/2 kl 15.00 i Skomakarn’s lokaler vid kanalen. Då vi går igenom förra årets ekonomi/ aktiviteter samt vad som sker i föreningen under säsongen 2023.

Distribuera taggar våren -23. Två dagar på hämtas taggar på plats i hamnen. 22/4 och 6/5 mellan 10.00-15.00. 1 tagg per båtplats 100:-
i depositionsavgift, för ytterligare tagg 100 kr. Fjärrkontroll finns att beställa, då till en kostnad av 500:- (betalas ej tillbaka).