2022-06-19

Arbetsdagen 18/6 genomförd.
Vi hann med en hel del på arbetsdagen i lördags, 3 stora lass med ris till tippen, alla vagnar o trailers ställdes upp utefter sjökanten, gräset klipptes, snyggades till runt grillplatserna. 3 bryggor o 7 y-bommar monterades,
Korv o fika som vanligt
Stort tack till alla som var på plats.

2022-05-07

Arbetsdagen lördag 7/5 genomförd.

Alla bryggor klara och 4 st sjösatta, blev kanon med 8 st 2m platser på östra sidan, nästa tillfälle får vi sjösätta resten på västra sidan.

Ett stort lass med ris till tippen, diverse snickeriarbeten, vattenslangarna uppdaterade.

Korv o fika.

Stort tack till alla som var med o jobbade

2022-04-24

I går lördag hade vi sjösättning av 15 båtar med Albins kranbil.

Allt gick smidigt och bra.

I dag söndag var det första arbetsdagen på säsongen, 2 pass med 10 st anmälda till respektive pass, en del började med renovering av bryggor och hann med att få 4 bryggor helt klara, resterande 4 bryggor fortsätter vi med nästa arbetsdag. Det kördes en hel del gammalt bryggvirke till tippen. Det monterade även en ny dörr till toa/duschdelen.

Alla bord kördes ut, några gick igenom vattenslangar och placerad ut det som gick, men det saknades nästan samtliga kopplingar och munstycken till slangarna, och vart dessa tagit vägen är en gåta☹️

Vi får införskaffa nytt material, vilken är en onödig kostnad.

Stort tack till alla som var med o jobbade.

2022-03-01

I lördags 26/2 hade vi ett ordinarie årsmöte i Skomakarn's lokaler, Norra Kanalgatan. Vi gick igenom årsberättelse och ekonomin för 2021, samt budget och handlingsplan för 2022.

Ett 20-tal personer deltog och mötet avslutades med kaffe och macka.

Årsmötesprotokoll och övriga handlingar kommer att publiceras på vår hemsida när dessa är justerande.