2021-07-14

I lördags 10/7 hade vi den 5 arbetsdagen, det var 22 st anmälda samt några från styrelsen. Vi hade hyrt mini-grävaren även denna dag. Morgan grävde ur för plantering av 5 st träd, och grävde bort lite gräsmatta för att bredda parkeringen. Lizzy hade med sig maskinen och körde bort överbliven jord, som spreds ut på nya udden. Några började bygga på pergola vid grillplatsen östra sidan, kommer även att bli likadant på västra sidan. Håkan o några till började med att klä in y-bommen vid rampen med impregnerat virke. Jag själv åkte under em. till Vara och köpte en 6m lång aluminiumramp, som kommer att placeras ute på Lizzys udde, och kommer att fungera som badramp. Det serverades fika och korv med bröd.

2021-06-20

I söndags 20/6 hade vi den fjärde arbetsdagen för året, men denna gång utan Corona-begränsningar, det var 12 st anmälda + styrelsen som jobbade. Det klipptes gräs och häcken putsades runt parkeringen. Även infarten mot klubbstugan röjdes. Vi flyttade på alla trailers som stod på gräsmattan framför klubbstugan. En gammal brygga flyttades från cykelvägen till klubbstugan. Det röjdes runt el- och belysningsstolparna. På eftermiddagen kl 15.00 var det dags för årsmöte, totalt var vi ca 30 st som deltog. Info kommer att läggas ut på hemsidan (styrelsemedlemmar, årsmötesprotokoll, mm)

2021-05-31

I lördags 29/5 hade vi tredje arbetsdagen för året med 2 Coronapass. Vi var ca: 16 plus ett par från styrelsen som jobbade. Vi plockade upp en brygga och monterade en ny bom, plockade ihop en hel del skräp som kördes till tippen, Morgan körde den minigrävare vi hyrt för dagen, han grävde ur till vänster om infarten där vi har planerat att bygga en miljöstation. Kajkanten rensades från växtlighet och likadant runt elstolparna. Det klipptes gräs där det inte var för blött. Lizzy körde lastaren och ställde iordning en hel del trailers o vagnar från klubbstugan o norrut.

Stort tack till alla som var med, och ett särskilt tack till Klinkig för den goa rabarberkakan.

2021-04-25

Igår lördag hade vi andra arbetsdagen för året samt sjösättning. Vädret typiskt aprilväder med mycket blåst o en del snö. Morgan hade med sig en hjullastare så att vi kunde ta upp en del bryggor o stolpar, vi monterade 8 st nya 4,5m bommar på platserna 34-48 som nu är 2,5m breda. Vid 12 kom Albin med kranbilen och sjösättningen började, Lizzy körde som vanlig fram alla båtar, först ut var Timo med sin betongbåt. Det blev totalt 12 båtar som sjösattes. Samtidigt pågick montering av de nya 8m bommarna som monterade på platserna 118-136 som nu är 3,5m platser.

Totalt var vi ca 20 personer som jobbade uppdelade på 2 pass samt sjösättning.

Allt var klart vid femtiden.

Stort tack till alla som var med och gjorde ett fantastisk bra arbete och fick det att fungera utan problem.

2021-03-27

Styrelsen hade sitt första styrelsemöte utanför klubbstugan i solen,

vi gick igenom lite av vad som kommer att ske under 2021, bl.a. vi planerade för ytterligare arbetsdagar.

Det kommer att köra dubbla pass på lördagar o söndagar och enkelpass på onsdagar så länge som restriktionerna finns.

Den första arbetsdagen är 10/4 och är fulltecknad, andra arbetsdagen 24/4.

Morgan hämtade gräsklipparen för att gå igenom och göra en service.

Vi planerade lite inför säsongen 2021 vad som ska göras i hamnen.

Vi har en ide om att köra ett digitalt årsmöte, mer info kommer via e-post o brev, så att alla får info.

2021-01-13

Hej alla båtvänner, ny är det ett nytt år och med det nya utmaningar.

Vi har fått nedanstående erbjudande från AB Göta kanalbolag som vi förmedlar vidare.

Information och rabattkoden finns på Båtförbundets hemsida eller på vår egen sida:

Länk till bokning

Rabattkod

Vid bokning skriver man in: lidingö21 i rutan för kampanjkod så dras rabatten automatiskt.

Mer information om att resa på Göta kanal