2019-09-28

Hej alla båtvänner. I går lördag var det den stora båtupptagningsdagen. Kranbilen skulle komma omkring lunchtid men blev försenad eftersom det blev 21 lyft vid Äspenäset vilket vi beklagar men inte kunde styra över. Kranbilen kom äntligen vid 4-tiden och då blev det fart på upptagningarna. Vi lyckades lyfta upp 15 båtar, allt från liten segelbåt till 6ton stålbåt på 4,5 timme. Runt halv nio var vi klara och packade ihop lyftgrejorna till Kranen. Stort tack till alla som var med och gjorde detta möjligt. Ordförande

2019-09-23

På arbetsdagen igår söndag kom det ca: 25-30 st arbetsvilliga medlemmar, vi kapade ner lite småträd vid parkeringen, lite gräs röjdes utefter gångvägen mot hyreshusen, allmän städning, samt att alla bord kördes in och placerades på altanen. Vi tog även upp en del bryggor och gamla bommar på västra sidan för att underlätta nymontering av bommar. Vi avslutade dagen som vanligt med korv o kaffe i det underbara vädret.

2019-09-18

Arbetsdag nu på Söndag 22/9 kl 10.00 alla hjärtligt välkomna.

Kranbilen kommer mellan 1200 och 1300 den 28/9. Kom i god tid o fixa klart era vagnar o trailers för en smidig upptagning.

2019-09-14

Hej på er båtvänner, tyvärr går båtsäsongen mot sitt slut för denna säsong. Kranbilen kommer därför till hamnen Lördagen den 28/9 för upptagning, vi vet ännu inte vilken tid, meddelas senare.

2019-08-24

På arbetsdagen i lördags så kom det ca 25 st. Det röjdes på växtlighet vid infarten, gräset klipptes runt belysningsstolpar, samt att hela planen på västra klipptes. Grävmaskinen röjde lite på västra sidan för parkering, spelet på västra sidan demonterades och skrotades. Allt skräp kördes till tippen. Lokalerna städades. Vid 12 var vi klara och åt korv, dricka o kaffe. Stort tack till alla.

2019-08-22

Hej alla båtvänner, nu kör vi ett arbetspass Lördag 24/8 kl 10.00, Välkomna

2019-07-19

Under arbetsdagen i onsdags 17/7 så kom det ca: 20 medlemmar, det städades på toaletterna, vi röjde upp bakom klubbstugan och sorterade metall, trä, plast och övrigt, detta bör vi köra iväg till återvinningen. Containern fick sig en omgång också, den plockades ur och städades, gräset runt elstolparna klipptes. Korv med bröd och kaffe efter avslutat arbete. Tack till alla som kom.

2019-07-14

Hej alla båtvänner, nu kör vi ett arbetspass onsdag 17/7 kl 18.00, Välkomna

2019-06-13

På arbetsdagen 9/6 var vi ca 20 stycken medlemmar som arbetade, vi flyttade på alla trailers som stod på planen framför klubbstugan, gräset klipptes där det gick att komma åt, några kapade lite plattor och gjorde klart grillplatsen på västra sidan. Efter utfört arbete åt vi korv och drack kaffe, stort tack till alla.

2019-06-05

Då var det äntligen dags för arbetsdag igen, söndag 9/6 kl 10.00, Välkomna.

2019-05-16

På arbetsdagen i går, var vi ca 30 st .Grillplatsen på västra sidan sandades och plattläggdes, en av långbryggorna vid östra rampen togs upp eftersom den var väldig dålig, bryggan ersattes med en 8 meters halvbom. Nu finns det livbojar uppsatta runt hela hamnen. Alla vattenslangar kontrollerades och kompletterade där det fattades. Klubbstugan och dusch/toalett städades. Efter avslutat pass drack vi kaffe med smörgås. Stort tack till alla.

2019-05-09

Då var det dags för ännu en arbetsdag denna säsong, på onsdag den 15/5 kl 18.00 kör vi igång, välkomna.

2019-04-28

Delar av styrelsen och en del medlemmar jobbade i hamnen i lördags. Vi flyttade bommen, soptunnan vid infarten, Jisab snyggade till hela infarten och gjorde vallar mot sjön och parkeringen samt grävde upp en yta på ca 90kvm framför klubbstugan som kommer att förses med markduk och sedan grusas. På västra sidan grävdes det upp vid grillplatsen så att vi på nästa arbetsdag kan plattsätta. Vi kontrollmätte platserna 113-133, bryggan som satt till vänster i rampen togs bort och ersattes med en 6m halvbom så nu finns det 11 stycken 3m på den ytan. Passet avslutades med en Pizzalunch.

2019-04-07

Den 6/4 hade styrelsen sitt första möte för säsongen. Vi gick igenom vad som skulle göras på första arbetsdagen, tittade över ekonomin. I år var det rätt många som inte betalat sin båtplats, vilket innebär att vi har många lediga 2 met platser samt några 3 met. Vi beställde 12 nya 4,5m bommar, då vi kommer att fortsätta bygga om på våstra sidan.

2019-04-14

I lördags så kom kranbilen till hamnen för de som skulle sjösätta, det var 8 båtar som kom i sjön. När kranbilen var klar och skulle åka iväg så gick den sönder, en stor bit av bromstrumman på höger framhjul låg på backen.

Kl 10.00 började passet för första arbetsdagen, det kom ett 30 tal medlemmar till hamnen. Vi städade både ute och inne, flyttade ut alla bänkar, monterade upp lite skyltar och satte upp en del livbojar. Vid 12-tiden serverades det varm morotssoppa samt smörgås och dricka/kaffe, vilket behövdes i den kalla vinden. Det var väldigt uppskattat, tack Eva för den goda soppan!

2019-02-25

På lördag 13/4 kl 9.00 kommer kranbilen för de som ska sjösätta, först till kvarn gäller, se till att ha allt klart med de båtar som ska i sjön, så allt går så smärtfritt som möjligt

Det är även ARBETSDAG på Lördag 13/4 kl 10.00, vårstädning samt placera ut alla bord o bänkar, Välkomna

Nu är årsmötet avklarat, det kom ca 20 personer till mötet. Fokus i år är att iordningställa hamnen enligt verksamhetsplan 2019.(går att läsa på hemsidan i årsmötesdokumentet).

Styrelsen blev omvald, förutom Linda som ville sluta, Krister L valdes in som ny ledamot på 2 år.

Nytt för i år är att klistermärken (2st) skall fästas på båt och trailer (om den står i hamnen). Dessa lämnas ut första arbetsdagen 13/4.

2019-01-19

Idag hade styrelsen sitt första möte för året. Det beslutades att I år kommer föreningens årsmöte att hållas lördagen 23/2 2019 kl 15.00 i polishundskolan f6 lokaler, Soldatängsvägen 2, Karlsborg. Vi hoppas på ett stort deltagande.

Årets arbetsdagar fastslogs. Lör 13/4 kl 10:00, ons 15/5 kl 18.00, sön 9/6 kl 10.00, ons 17/7 kl 18.00, lör 24/8 kl 10.00, sön 22/9 kl 10.00

En miljöpolicy är utarbetad och fastslagen, hämta här MiljöPolicy eller fliken Om Klubben/Dokument.